Eğitim Bilimleri Bölümü Türkiye'nin eğitimde yaşadığı problemlere ilişkin bilimsel çerçevede araştırmalar yapmak ve sorunlara çözümler üretmek, Türk milli eğitim sisteminin ihtiyaç duyduğu alanlara uzman yetiştirmek, toplumun eğitim gereksinmelerine cevap vermek üzere faaliyet gösteren bir bölümdür. Bölümümüz Eğitim Fakültesi bünyesinde lisans programlarının pedagojik formasyon derslerinin yürütülmesinden sorumludur. Eğitim Bilimleri Bölümünde Eğitim Yönetimi, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalları bulunmaktadır.
Eğitim Bilimleri Anabilim Dalında Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans ve Doktora Programları, Eğitim Programları ve Öğretimi Yüksek Lisans Programları bulunmaktadır. Bölümümüz şu anda kendi alanlarında uzman 14 öğretim üyesi ve bir öğretim görevlisiyle faaliyetlerini sürdürmektedir.
VİZYON
Temel ve uygulamalı eğitim bilimleri bilgisiyle donanımlı, çağdaş eğitim bilgisine sahip, ülkesine ve çevresine yararlı, teknolojik gelişmeleri takip eden, sosyal hayatta karşılaşılan problemlere çözümler üretebilen, çevresiyle iyi ilişkiler kurabilen, kendisiyle barışık, pozitif düşünebilen, eğitimde yerel ve ulusal düzeyde standartların yükseltilmesine katkı sunan, değişime ve yeniliğe açık, katılımcı, demokratik yönetimin egemen olduğu, etik ve uluslararası düzeyde akademik bir çekim merkezi olan bir anabilim dalı olmak temel vizyonumuzu oluşturmaktadır.
MİSYON
Eğitim programları ve öğretim ile eğitim yönetimi ve denetimi alanlarında, araştıran, bilgi üreten, sorunları çözen ve ürettiği bilgileri uygulayabilen, mesleğini seven ve mesleki anlamda kendini sürekli geliştirmeye çalışan, her durumda çevresine yararlı olabilen, demokratik ve etik değerlere sahip, saygılı kişiler yetiştirmek.
Hızla değişen dünyamızda, eğitim programlarını ve öğretim metotlarını teknolojik gelişmelere bağlı olarak, gelişen teknolojilere adapte edebilen, eğitim yönetimi ve denetimi alanında yeni bilgileri kullanabilen, alanındaki gelişmeleri takip edebilen lider öğretmen adayları ve yöneticileri yetiştirmek.
Eğitim programları ve öğretim ile eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi anabilim dallarını ülkemizde en çok tercih edilen anabilim dalları düzeyine getirmek.
Çağdaş eğitim yaklaşımı çerçevesinde öğretmen ve okul yöneticilerinin uygulama ile teoriyi birleştirebilmesini sağlamak, sürekli profesyonel gelişimi desteklemek, eğitim politikasıyla ilgili konularda bireylerin düşünmelerini sağlamak, nitelikli öğrenme ve öğretme için eğitim sistemini geliştirmeye katkıda bulunma fırsatı vermek, eleştirel ve farklı düşünme becerilerini kazanmış yöneticilerin yetişmesini sağlamak.