KSÜ Eğitim
fakültesinin kuruluş kanunu Nisan 2004 tarihinde yayınlanmıştır.
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri
bölümünün kuruluş amacı modern dünya eğitim- öğretim sistemlerinin
ihtiyaçlarını karşılayabilen, çağdaş öğretim tekniklerini beceriyle
kullanabilen genç nesil öğretmenlere tezli ve tezsiz yüksek lisans
eğitimi vermek suretiyle Türk eğitim sisteminin gelişimini
desteklemektir. Öğrencilere, öğretmenlik ruhunu aşılamak, onları
geleceğin öncüsü ve önderi olan eğitim liderleri olarak yetiştirmek,
öğretmenlik mesleğini sevdirmek, mesleğin gerektirdiği tutum ve
davranışları kazandırmak, yüksek öğretim düzeyinde genel kültür vermek,
ülke kalkınmasına sosyal, kültürel, ekonomik yönlerden katkıda bulunma
bilinci ve gücü kazandırmak, çağdaş ve demokratik bir ortamda
yöneticileri, öğretim elemanlarını ve öğrencileri işbirliğine,
katılımcılığa özendirmek, onların çağın gerektirdiği değişim ve
gelişimleri doğru algılayıp değerlendirmelerini sağlamak, dünyadaki
değişiklikler karşısında kendini sürekli yenileyen, planlı olarak
gelişen, çevresiyle bütünleşmiş ve topluma çevreye karşı duyarlı ve
sorumlu, yaratıcı, girişimci, iş ahlakı ve etik değerlere sahip çıkan,
doğruları arayan, belirli bir kalite anlayışına sahip, yüce önder
Atatürk’ün, Büyük Türkiye idealine ulaşmayı hedefleyen Türkiye
Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarının bilincinde, fikri hür,
vicdanı hür, irfanı hür nesiller yetiştiren bir kurum olmak.
Vizyonumuz:Öğrenciler
tarafından yoğun bir şekilde tercih edilen bölümümüzde; çağdaş eğitim
bilgisine sahip, bilime, devlete ve topluma yararlı olan, teknolojik
gelişmeleri takip eden, girişimci, sorgulayıcı, araştırıcı, ortak
çalışmaya yatkın ve çevresiyle iyi ilişkiler kurabilen başarılı
eğitimciler yetiştirmek.
Yürüttüğü temel ve uygulamalı araştırmalarla eğitim bilimleri ile
ilgili sorunlara çözüm üretebilen, ulusal ve uluslararası çalışmaları
sürdürerek bilim ve teknolojinin gelişmesine, yaygınlaşmasına ve
ülkemizde yaşam kalitesinin artırılmasında katkıda bulunan kaliteli bir
yüksek lisans eğitimi vererek eğitim bilimleri alanında yetkin ve
yeterli akademisyenler yetiştirmek.
Eğitim bilim dünyasının gereksinimlerine yanıt veren, çağdaş bilim
üreten ve ulusal ve uluslararası düzlemde danışman niteliği taşıyan bir
bölüm haline gelmek
Ulusal ve uluslararası bilim ve teknoloji dünyası ile
örgütsel bağları gelişmiş, kurumsal kültürü ve kimliği güçlü, dünyadaki
nitelikli üniversiteler ile eşdeğer bir eğitim ve araştırma kurumu
olmak.
Misyonumuz: Evrensel ölçekte bilgi üreterek,
bilim dünyasına katkıda bulunmak; bölgesel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde toplumun yaşam kalitesinin yükselmesine çalışmak.
Eğitim bilimleri alanında yetkinleşmek amacıyla gerekli alt yapıyı
sağlamak, alanla ilgili tüm yenilikleri yakından izlemek, eğitim
teknolojileri ve öğretim materyallerinden yararlanmak, eğitim bilimini
diğer disiplinlerle besleyip geliştirmek.
Eğitim biliminin, öğretim yöntem ve tekniklerini çok iyi bilen,
sorgulayıcı araştırmacı, çağdaş anlamda donanımlı, açık fikirli,
yeniliklere açık, alanında yeni ufuklar açabilen, ülke ve dünya
gerçeklerine duyarlı, kültürel olarak donanımlı, üretici, öğretme
yeteneği güçlü, çağdaş ve demokratik anlayışa sahip, idealist,
profesyonel anlamda etkin ve yetkin, eğitim bilim dünyasının
gereksinimlerini karşılayacak, genel kültürü zengin ve mezun oldukları
alanda çalışabilecek tüm ölçeklerde Türkiye şartlarında aranan bilim
insanları yetiştirmek.
Yüksek lisans düzeyinde eğitim vermek ve mezun olan
öğrencileri doktora yaparak akademik kariyerlerine devam etmelerini
sağlamak.
Bölümde gerçekleştirilen çalışmaları işlevsel kılma ve bölümün
tanıtılmasına ve iyileştirilmesine yönelik çalışmalar gerçekleştirmek,
eğitimin ülke geleceği ve demokrasinin kökleşip yerleşmesi konusunda
toplumu bilinçlendirmek, bölümde yapılmış ve yapılmakta olan yüksek
lisans tezlerinin sanal ortama aktarmak, bölümün gelişmesinde önemli rol
oynayan öğretim elemanlarına maddi ve manevi destek sağlamak.
SWOT ANALİZİ SONUÇLARI:
FIRSATLAR:
Eğitm Fakültesi bünyesinde Eğitim Bilimleri Bölümünün yer almış olması,
Bölüm kadrosunda yer alan öğretim elemanlarının Eğitim Fakültesi kadrosunda bulunması,
Kuruluş çalışmaları aşamasında bulunulan Eğitim Fakültesi için mevcut öğretim elemanlarının büyük bir şans olması,
Bölümde tezli ve tezsiz yüksek lisans programının açılmış olması,
Bir veya iki öğretim üyesi takviyesiyle Eğitim Fakültesi
bünyesinde açılmış bulunan Ana Bilim Dallarına lisans düzeyinde ve
Eğitim Yönetimi ve Denetimi ve Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim
Dallarında da yüksek lisan ve doktora progralarının açılabilecek olması
bir şans olarak değerlendirlebilir.
TEHDİTLER
Bölüme daimi araştırma görevlisi kadrosunun verilmemesi,
Bölümün yeterli sayıda öğretim elemanıyla takviye edilememesi,
Eleman yetiştirmek amacıyla bölüme yeterli eleman alınamaması,
GÜÇLÜ YÖNLER
Türkiye şartlarında en çok ihtiyaç duyulan bölümlerden biri olması
Bölüm kadrosunda görev yapan öğretim elemanlarının büyük bir
kısmının milli eğitimin her kademesinde müfettiş, uzman, eğitim
yöneticisi ve öğretmen olarak görev yapmış olmaları.
Bölümde görev yapan öğretim elemanlarının yeterli mesleki deneyime sahip olmaları,
ZAYIF YÖNLER
Öğretim elemanı sayısının az olması,
Eğitim Bilimleri Bölümünün kendisine ait kayıtlı lisans öğrencisinin olmaması,
Üniversite bünyesinde Eğitm Bilimleri Enstitüsünün bulunmaması
Bölümün Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı olarak, Sosyal Bilimler Enstitsüne bağlı olması
Üniversite kütüphanesinde Eğitim Bilimi ile ilgili kaynak eserlerin yetersizliği
...